Köpevillkor

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms, för närvarande 25%. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Betalningsvillkor

Betalning sker med kort, via direktbetalning eller faktura.

Inredningsdetaljer.se använder Klarna Checkout för privatkunder. Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.
För information om din betalning kontakta Klarna via klarna.com/sv/kundservice

Inredningsdetaljer.se erbjuder betalning via kortdirektbetalningfaktura.
Inredningsdetaljer.se har valt att låta Klarna AB hantera samtliga betalsätt. Här hittar du Klarnas fullständiga villkor.

Kort

Inredningsdetaljer.se erbjuder säkra kortbetalningar och uppfyller kraven för PCI-DSS (en obligatorisk datasäkerhetsstandard för hantering av kortinformation, framtagen av MasterCard och Visa). All information överförs med SSL-kryptering (i oläsbar form) vilket gör att ingen utomstående kan komma åt dina uppgifter. Din betalning är vidare skyddad av 3D Secure, en säkerhetsstandard framtagen av VISA. Inredningsdetaljer.se har inte tillgång till någon information om ditt kort eller bank. Ingen extra avgift utgår vid kortbetalning.

Direktbetalning

För dig som är ansluten till internetbanken hos Swedbank, Nordea, Handelsbanken och SEB kan enkelt betala via direktbetalning. När du väljer att genomföra ett köp med direktbetalning slussas du till din bank där du får logga in på vanligt sätt. Efter att du godkänt köpet dras betalningen från det konto som du anger. Ingen extra avgift utgår vid direktbetalning.

Faktura

Fakturan skickas via mail och ska betalas inom 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du att få en kopia på kreditupplysningen via post. Leverans sker endast till folkbokförd adress. Ingen administrations- eller fakturaavgift tillkommer.

Moms

Priserna är alltid inklusive 25% moms.

Leveranser

Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara. Normal leveranstid på lagervaror är 3-5 vardagar efter att vi mottagit din beställning. Beroende på var och hur du bor kan utkörning av större leveranser eventuellt endast ske vissa tider eller vissa dagar i veckan. Kontakta alltid kundservice om du är osäker. Produkter som inte finns på lager, som måste beställas från leverantör, tar längre tid. Inredningsdetaljer.se använder sig av ett flertal olika lager, detta kan innebära att din beställning levereras olika dagar och paket.

För tillfället leverar vi endast inom Sverige.

Leveransförsening:
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta via e-post. Du har självklart rätt att ändra eller häva din beställning om försening uppstår. Vi kan inte erbjuda någon form av ekonomisk ersättning på grund av leveransförsening.

Ej uthämtade paket

Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

Transportskador:
Inredningsdetaljer.se ansvarar för transporten till dig. Detta innefattar om varan blir skadad eller kommer bort under transporten. Om varan är skadad är det viktigt att detta anmäls omgående (senast inom 5 arbetsdagar) till vår kundservice. Synlig skada ska alltid anmälas direkt till chauffören vid mottagandet av leveransen och därefter till kundservice. Dold skada (produktskada som ej går att se på emballaget) anmälas till inredningsdetaljer.se kundservice omgående (senast inom 5 arbetsdagar). Det är därför mycket viktigt att du avemballerar och inspekterar varans skick direkt efter mottagandet. Vid eventuella transportskador skall emballaget sparas för eventuell reklamation till transportbolaget eller utbyte av vara.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du, om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss.

Varor som du har köpt online går inte att returnera eller byta i butik.

Garanti

Inredningsdetaljer.se säljer alla produkter med 1 års garanti. För kunder i Sverige gäller 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen.

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fabrikationsfel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Frakten betalas av Inredningsdetaljer.se då garantin kan fastställas. Kontakta kundtjänst för att få instruktioner, kundtjanst@inredningsdetaljer.se.

Kundens orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis.

Observera att garanti och reklamationsrätt inte gäller för företag. Företag har dock givetvis rätt att reklamera en produkt som är skadad redan vid uppackning.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig, antingen via mail till order@inredningsdetaljer.se eller brevledes till vårt huvudkontor i Funäsdalen. Adressen hittar du längst ner på denna sidan. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

Du har inte ångerrätt om:

Du använt produkten. Om det uppdagas problem eller felaktigheter vid varans användande hänvisar vi till reklamationsrätten.

När du utnyttjat din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Återbetalningsskyldighet

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

Privat Policy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig samt marknadsföra våra egna produkter. Vi kommer ej att sälja eller på annat sätt sprida dina uppgifter till annan part. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post, kundtjanst@inredningsdetaljer.se

Bolagsinformation

HärjedalsKök AB, Industrivägen 1, 840 95 Funäsdalen, org.nr 556648-1072

www.harjedalskok.se

kundtjanst@inredningsdetaljer.se

Telefon 020- 290 500 måndag – torsdag 9-16 & fredag 9-15 (lunch 12-12.30) avvikande tider vid helgdagar kan förekomma.